- BluParty
- Super Petreceri
- Ce face un team building reușit? Idei de activități (re)creative care unesc „familia” de la birou
Comanda
Facem teambuilding? Dar știm ce facem? Și mai ales de ce? Vine echipa sau stă pe tușă?
Înainte de a-ți lua inspirația din super ideile de activități și jocuri de cunoaștere (sau pur și simplu amuzante), hai să aflăm împreună ce înseamnă un teambuilding cu adevărat reușit și să spargem câteva mituri despre această activitate pentru angajați.
Iată ce am învățat în cei peste 10 ani de cânt am organizat astfel de evenimente pentru companii mai mari (sau mai mici), din România:
Definiția unui teambuilding reușit este acela la care toată lumea își dorește să participe – este acel eveniment de echipă pe care toată lumea abia așteaptă să îl facă pentru a petrece un timp de calitate cu „familia” de la birou. Nu pentru că este la munte sau la mare, sau pentru locațiile cele mai luxoase, ci pentru a întări spiritul de echipă și a crește productivitatea și energia dintre colegi.
Din păcate, de-a lungul experienței noastre am auzit de o problemă recurentă la nivelul multor echipe – și poate la fel se întâmplă și în cazul echipei tale: în multe companii există un absenteism la de la aceste activități de echipă.
Dacă uneori putem să dăm vina pe lipsa inspirației, pe stilul prea formal sau informal, pe exercițiile prea stricte, alteori cauza este mult mai simplă. Angajații nu vor să sacrifice timpul pe care îl pot petrece alături de familie ca să participe la o serie de jocuri corporate. Așa că lipsa de integrare a familiei de acasă în aceste evenimente este deseori motivul pentru care angajații nu vin la aceste evenimente, de altfel importante pentru echipă.
Teambuildingurile trebuie să fie momentele care creează coeziunea unei echipe, și nu ar trebui să se reducă la exerciții care au rolul de a crește adrenalina au experiențe scumpe. Tocmai de aceea o modalitate extraordinară este de a îmbina teambuildingurile cu activitățile cu copiii. În acest fel angajații se implică și ei într-o lume a jocului și a dezvoltării și petrec timp prețios alături de copii, în timp ce îi percep pe ceilalți colegi într-o altă lumină, cea de părinți.
Teambuildingul de un weekend – o mare parte dintre noi ne gândim că acestea durează cel puțin două zile și sunt organizate în afara Bucureștiului. Deși există și astfel de situații, nu mereu este cazul. Teambuildingurile pot dura și o zi sau chiar o după-amiază.
Locații extravagante ori în afara orașului – Acesta este un mit deoarece nu toate companiile își permit din punct de financiar să organizeze astfel de întâlniri. Se poate foarte bine să fie organizate în sediul companiei sau la o locație din apropiere. Biroul poate să fie un loc destul de potrivit.
Teambuildingurile sunt despre amuzament și nimic mai mult – Buna dispoziție și amuzamentul participanților sunt de dorit, dar nu este ceea ce angajatorii caută să dezvolte în cadrul unei echipe. Accentul se pune, de obicei pe colaborare, întărirea spiritului de echipă și creșterea nivelului de empatie.
De cele mai multe ori teambuildingurile reprezintă o modalitate prin care angajații unei companii pot să comunice mai bine, să fie mai dezinvolți și mai orientați către creșterea personală, dar și a echipei ca întreg.
De asemenea, acestea au rolul de a-i pune pe angajați în posturi în care nu ar fi puși în timpul programului zilnic. Ei pot să interacționeze mai mult, cu colegi numeroși și pot să în vadă dintr-o altă perspectivă.
Un alt scop al teambuildingului este motivarea angajaților. Bineînțeles că aceasta este una dintre țintele oricărei companii, însă nu poate fi atinsă la comandă. De aceea ieșirile din cadrele formale au beneficiul de a contribui la relaxarea întregii echipe.
Poți să consulți aici pe larg care sunt beneficiile unui teambuilding pentru echipa ta!
O idee care poate să funcționeze perfect este cea a introducerii unora dintre membrii familiilor în cadrul activităților de teambuilding. Nu trebuie să fie nimic complicat, ci dimpotrivă. Ziua de teambuilding ar trebui să fie una casual, fără activități obositoare și gândite astfel încât să fie cât mai atractive pentru membrii echipei care de obicei sunt sceptici la astfel de întâlniri.
Pe lângă faptul că angajații vor putea să își cunoască mai bine colegii, petrecerile cu copii vor putea să îi ajute să empatizeze mai bine cu problemele celorlalți. Aceasta se pliază foarte bine în companiile în care majoritatea angajaților au copii cu vârste cuprinse între 2 și 12 ani.
Ți-am pus la un loc mai multe idei de teambuildinguri reușite pe care vei dori să le pui, de asemenea, în practică:
Dacă compania ta este una dintre cele care a organizat deja teambuildinguri cu obiective mai formale și care necesitau o implicare activă din partea angajaților, atunci ar putea să ia în considerare o nouă abordare, una care să aducă aceleași rezultate, și anume Bring your kid to work.
Acest eveniment nu doar ca se pliază pe trendul work-life balance, dar are și o mulțime de alte beneficii pentru angajați și copiii lor, cum ar fi orientarea către carieră de la o vârstă fragedă.
“Evenimentele “Bring your kid to work day” sunt o oportunitate pentru angajați să se deconecteze de la activitatea pe care o desfășoară zilnic și să relaționeze cu copiii și colegii de muncă într-o atmosfera destinsă”, spune Alexandra Timofte.
Conceptul de bring your kid to work a fost unul care a apărul în SUA anilor ‘90 și a fost organizat în New York sub denumirea de „Daughters to Work Day”. Acesta s-a răspândit rapid în întreaga lume și începând cu anul 2003, acesta a început să includă și băieții.
Dacă vrei ca sediul companiei să fie însuflețit pentru o zi de râsetele și jocurile copiilor, conceptul de „Bring your kid to work” este alegerea potrivită. Astfel, sălile de ședință se transformă în săli de spectacole de teatru ori în ateliere creative de pictură pe față sau design de logo-uri.
Contacteză-ne pentru a afla cum să profiți la maximum de conceptul „Bring your kid to work day”!
Iată doar câteva activități pe care cei mici le pot face, fie de unii singuri, fie ajutați de părinți, coordonate de BluParty:
Nelipsit de la niciun eveniment, „Bring your kid to work”, turul companiei este una dintre activitățile principale,în care copiii sunt introduși în „lumea” adulților, a activităților pe care părinții lor le desfășoară zi de zi. Copiii, mereu curioși să descopere lucruri noi, vor fi mai mult decât încântați să vadă birourile părinților.
„Înarmați” cu creioane colorate și hârtie ori tablete, dar și cu multă creativitate, copiii vor putea să deseneze, reinventeze și să aducă un nou suflu logo-ului companiei. La final veți putea organiza o mini-expoziție în care părinții să admire operele de artă ale copiilor lor.
Cei mici pot interpreta pe rând, rolul directorului companiei. Va fi amuzant și plin de idei care mai de care mai trăznite. Dar feedback-ul celor mici poate fi și el valoros. Cei mici sunt mereu sinceri și cu cele mai bune intenții, așa că nu neglijați ce spun.
De multe ori, copiii își întreabă părinți cu ce se ocupă în fiecare zi. Bring your kid to work este oportunitatea de neratat în care cei mici pot să își satisfacă toate curiozitățile. Totodată, este momentul în care se pot simți inspirați de părinți și se pot gândi ce carieră să aleagă, mult mai serios decât au făcut-o până atunci.
Cei mici descoperă o nouă latură a părinților și nu îi mai văd doar ca „mama” sau ca tata”, ci precum niște modele profesionale demne de urmat. Faptul că cei mici exprimă interes pentru munca lor nu doar că îi va umple pe părinți de mândrie, ci va crea o oportunitate de bonding între copil și părinte.
Cel mai bun mod de a încheia ziua după activități ce au necesitat toată concentrarea de care copiii au putut să dea dovadă este să realizeze un tablou cu ajutorul amprentelor lor. Va fi o amintire plăcută atât pentru copii, cât și pentru părinți. Copiii pot să colaboreze pentru un tablou mai mare care să rămână în companie drept amintire a frumoasei zile pe care au petrecut-o împreună.
Cu toate că activitățile pot fi interesante, cei mici nu pot să fie atenți toată ziua. Aveți grijă să includeți și pauze, dar și activități mai puțin solicitante. Atelierul de amprente colorate este una dintre ele.
Contactează-ne dacă vrei un teambuilding memorabil alături de copii!
Un altfel de teambuilding pentru colegii tăi.
Ne-am gândit la voi și am conceput evenimentele corporate ”Family Day”, care sunt mai mult decât o petrecere de vară, sunt o zi de distracție, relaxare și socializare în afara biroului.
O idee deja consacrată de teambuilding care are rolul de a uni atât colegii, cât poate duce și la prietenii între copii este cea de teambuilding de tip Family Day. Dezvoltat de BluParty, acesta este menit să fie precum o zi distractivă, de relaxare și de socializare în afara biroului.
Părinți și copii își pot petrece timp de calitate împreună, pot socializa cu alți copii, își pot face noi prieteni, toate acestea într-o locație deschisă, cu iarbă și mult spațiu.
Pentru că vârsta contează foarte mult în organizarea activităților, noi, la BluParty, punem mare accent pe găsirea celor mai bune soluții pentru. Astfel, am împărțit distracția în trei zone: Parents Zone, Baby Zine, Kids Zone.
Dacă în Baby Zone, copiii se întâlnesc cu personajele lor favorite din desenele animate ori modelează și sunt pictați pe față original,în Kids Zone este cea mai mare distracție. Aici au loc cele mai zgomotoase țopăieli cu bouncerele, dar cei mici pot să se bucure și de jocuri interactive, de ateliere de creație și de mule surprize. Parents Zone este locul de relaxare al adulților în care pot savura băuturi răcoritoare și pot socializa în voie.
Nici locația nu este una de neglijat. BluParty are o serie de locații în București potrivite pentru toate gusturile. Alege-ți locul preferat sau discută cu specialiștii BluParty pentru cele mai bune recomandări.
Contactează-ne dacă vrei să ai parte de o Family Day și să îmbini utilul cu plăcutul în compania ta!
Un spectacol de teatru care să aibă o poveste cunoscută și iubită de toate generațiile este o idee grozavă pentru un teambuilding. Dacă acesta este interactiv și necesită implicarea audienței, cu atât mai bine. Improvizația poate aduce la suprafață perspective nebănuite și întreaga audiență se va distra copios.
Alege un spectacol cu și despre Pinocchio și prietenii săi și introdu audiența în atmosfera de poveste, în timp ce se dezvoltă coeziunea echipei.
Contactează-ne pentru o activitate care îi va ține în priză pe părinți și copii deopotrivă!
O zi cu bicicletele printr-un parc poate să sune puțin haotic dacă nu este pusă la punct. Dar dacă ești o persoană care prețuiește organizarea, poți să organizezi cu ușurință o astfel de zi.
Prima dată comunică-le colegilor ideea, apoi asigură-te că un număr suficient de mare va veni alături de copii, astfel încât ieșirea să fie una în care să poată socializa cât mai mulți.
În al doilea rând, stabilește o locație de unde puteți să închiriați biciclete. Parcul Herăstrău sau parcul Tineretului sunt două dintre favoritele bucureștenilor. Asigurați-vă că atunci când vă întâlniți nu ratați să le împărțiți apă sau băuturi răcoritoare. La un interval de maxim o oră de plimbare, luați pauză și trageți-vă sufletul. Puteți face asta la terasele din parc, sau pur și simplu la umbra unor copaci cu ramuri mai mari.
Picnicurile și petrecerile cu tematici sunt apreciate atât de adulți, cât și de copii. Organizează, pentru o zi, o un spațiu de confort și relaxare pentru angajați și pentru copiii lor. Iată câteva idei de petreceri tematice:
Mergeți într-un loc ce presupune o călătorie în care participanții se lasă conduși de experiențe inedite pentru a descoperi simțurile și pentru a face o călătorie la finalul căreia atât părinții, cât și copiii vor învăța noi lucruri.
Călătoria îi va purta pe părinți și copii într-un labirint magic în care vor putea să se (re)descopere. Din frenezia orașului, participanții vor „păși” prin natură printr-un parc neconvențional în care parcă totul este cu susul în jos.
Această locație debordează de veselie și de creativitate. Este o cafenea și în același timp este o adevărată oază de liniște cu o zonă de creație pentru copii. După cum sugerează și numele, tematica este unicornul care îi inspiră pe cei mici să viseze și să îți atingă visurile, în timp ce părinții pot să socializeze în voie și să se relaxeze.
Meniul cafenelei este unul desprins din povești: bezele , bomboane și băuturi care mai de care mai colorate. Acesta poate fi locul potrivit pentru un teambuilding cu angajați ai căror copii au vârste apropiate.
Contactează-ne pentru un teambuilding desprins din poveste!
Dacă vrei să creezi o atmosferă care să fie petrecere și teambuilding în același timp, atunci asigură-te că ai spațiul potrivit. Este adevărat că playlist-ul și compania pot contribui foarte mult la succesul unei întruniri, dar nu neglija nici locație.
Maison 13 este locul unde arhitectura, designul, arta, cultura și gastronomia își dau întâlnire pentru a contura un stil de viață boem. Această locație poate să fie nemaipomenită pentru un teambuilding al companiei tale.
Contactează-ne pentru un organizarea unui teambuilding boem și relaxant!
Acest joc poate fi jucat atât indoor, cât și outdoor și este nevoie de 8-12 participanți, dar dacă sunt mai mulți, se vor face subgrupe. Aveți nevoie doare de hârtie tip A4, iar durata totală a jocului este de 20-30 de minute.
Scopul jocului este ca toți participanții să treacă în siguranță pe partea cealaltă a râului de lavă, dar pentru a face acest lucru, trebuie să colaboreze și să se încadreze doar pe foaia A4. După ce toată lumea este pe poziție, se poate începe jocul. Ultima persoană care va încerca să treacă râul va trebui să găsească cea mai bună strategie cu fiecare persoană din fața ei pentru a ajunge pe mal. Pe foaia A4 pot sta minim 2 persoane. Dacă foaia rămâne goală, râul o va lua.
Acesta este un joc simplu, dar de efect care îi va impulsiona atât pe copii, dar și pe adulți să colaboreze. Se va râde mult și cu siguranță vei observa cât de cooperativi și de intuitivi sunt angajații și copiii lor.
Acest joc se poate juca mai bine indoor și este nevoie de 6 până la 20 de participanți. Veți avea nevoie de un flipchart, markere, creioane colorate, hârtie colorată și bandă adezivă. Tot jocul durează între 60 și 90 de minute. Dar pentru c atenția copiilor nu are o durată la fel de mare precum cea a adulților, puteți să luați o pauză după 40 de minute.
Participanții vor putea să facă pe un flipchart un anunț sau un comunicat de presă referitor la viitorul companiei. Acest joc poate fi jucat după ce celor mici le-a fost prezentată compania.
Dacă echipa este una mare, se pot face echipe mai mici care să acopere următoarele domenii: știri internaționale, sport, știri locale, etc.
La finalul acestui joc veți realiza cât de mult idei creative au cei mici, cât de bine ați cooperat, dar veți putea evalua și cum puteți să îmbunătățiți această cooperare.
Acest joc foarte antrenat și creativ îi va bucura deopotrivă pe cei mici și cei mari . El poate să fie jucat indoor sau outdoor și necesită între 10 și 30 de participanți. Participanții trebuie să fie îmbrăcați lejer pentru a se mișca în voie, și veți avea nevoie de un sistem de sonorizare, un laptop, conexiune la internet, microfon și, bineînțeles, muzică.
Participanții vor trebui să formeze mai multe echipe și să creeze propriul dans după o temă aleasă de ei. În acest fel, cei mici și cei mari vor colabora, vor iei din zona de confort, le vor prezenta coregrafiile celorlalți și vor pleca mai motivați și mai dornici să facă mai multă mișcare. Copiii, care sunt plini de energie mai mereu, vor aprecia la maximul acest joc.
Dacă plănuiești de mult timp ca echipa ta sa aibă parte de o astfel de ieșire, nu ezita să contactezi o echipă de specialiști, dar urmărește următoarele lucruri deoarece se vor dovedi utile:
Echipa de profesioniști care organizează teambuildingul este extrem de importantă.
Asigură-te că o găsești ușor în online, vezi testimonialele altor companii despre cum a fost experiența lor cu aceasta și dacă ai găsit echipa perfectă, încă mai este loc de ajustări.
Deoarece nevoile fiecărei companii sunt diferite, roagă-i pe cei care urmează să organizeze teambuildingul să urmeze anumite cerințe specifice care vor transforma experiența angajaților companiei dintr-una de succes, într-una extraordinară. Vei vedea că, de cele mai multe ori, echipa organizatoare este deschisă la propuneri.
Aceasta este o întrebare care nu are un răspuns corect sau greșit. Depinde foarte mult de preferințe și alți câțiva factori. Iată ce ar trebui să ai în vedere:
Sezonul ori anotimpul joacă un rol primordial. Cu cât temperaturile sunt mai extreme, cu atât posibilitatea organizării unui teambuilding outdoor este redusă.
Locația este și ea importantă. Deși ar putea să sune distractiv teambulidinguri în pădure, natura nu este de fiecare dată prietenoasă cu participanții, tocmai de aceea ideal ar fi să te gândești la o zonă liniștită dintr-un parc. Aceasta este una perfectă dacă vreți să îmbinați armonios un teambuilding cu activități de familie apreciate de cei mai mulți membri din echipă.
Dacă echipa este una nu foarte mare și este pasionată de drumeții, alegerea unui traseu ușor spere mediu ar putea fi o idee excelentă de teambuilding outdoor mai puțin formalizat. Varianta clasică a teambuildingurilor este cea care îmbină activitățile outdoor cu cele indoor.
Pe de altă parte dacă doriți să vă axați pe obiective clare, puteți alege un spațiu indoor. Acesta poate fi ori o sală de conferință închiriată, ori în birou. Luați în calcul toate aceste variante și alegeți ce vi se potrivește cel mai bine. Totodată,dacă nu sunteți la primul teambuilding, cu siguranță colegii sau angajații ți-au dat un feedback. Folosește-te de acesta și găsește soluția potrivită.
Orice companie are nevoie de pauze de respiro și de activități mai puțin formale care să le permită angajaților să se cunoască și în afara biroului.
Dacă ești în căutarea unor idei de activități de teambuilding doar cu colegii, Veranda a făcut o listă a celor mai potrivite locații din oraș.
Acest site web utilizează cookie-uri pentru a vă putea oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă. Informațiile privind cookie-urile sunt stocate în browserul dvs. și îndeplinesc funcții, cum ar fi recunoașterea dvs. atunci când reveniți pe site-ul nostru web și ajutați echipa noastră să înțeleagă ce secțiuni ale site-ului vi se pare cel mai interesant și util. Citește mai mult despre politica de confidențialitate.
Cookie-ul strict necesar ar trebui să fie activat în orice moment, astfel încât să vă putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Acest site web folosește Google Analytics pentru a colecta informații anonime, precum numărul de vizitatori ai site-ului și cele mai populare pagini. De asemenea, folosim si Facebook Pixel.
Păstrarea acestor cookie-uri activate ne ajută să îmbunătățim site-ul nostru web.
Aboneazã-te la newsletter-ul BluParty
pentru a fi la curent cu ultimele promoții!